Op een enkele moment, is er slechts een paneel, een kwast, en wat materie. Maar de oneffenheid is zodanig dat het resultaat materie - schilderij is.

uit 2014 tot 2017 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Waren dit geestelijken?

2017

En ik die het hart benauwd had, zeide: "Meester mijn, nu toon mij aan, welk volk dit is, en of dat allen klerken zijn die geschorenen aan onze linker hand." Werk gebaseerdop Dante's Divina Comedia Inferno, Canto VII.

Vonken

2017

"verwaterheid, nijd en hebzucht zijn de drie vlammen, die de harten
in brand houden . . "
(Gebaseerd op Divina Comedia Inferno Canto 6; originaal verdeeld in stukken van 15x15 cm en verdeeld onder samenwerkende artiesten.)  

De vlucht van de tortelduiven

2017

Gelijk duiven, door de begeerte geroepen, met de vleugens open en stil, naar het zoete nest vliegen op de lucht, door het willen gedragen  (gebaseerd op Canto 5, Dante's Divina Comedia Inferno, regel 82-84)

Een zekere toestand

2017

Elke schepping / kent een zekere toestand / waarin de structuur / verandering tegen houdt. (verscheidene soorten verf op karton)

Omgekeerd

2017

olie, pigment, alkyd, zand, acryl, op paneel.

Beroering (opnieuw)

2017

Krijt en verf op paier; overeenkomst met Jackson Pollocks Full Fathom Five (1947) berust op puur toeval. Heden, 17 September 2017, is dit werk in 6 stukken gesneden, als deel van project dat Canto 4 uit het Inferno van Dante (uit Divina Comedia) behandelt. Elk deel toegestuurd aan deelnemende artiesten.

Het andere punt

2017

Er waren een aantal elementen / die in aanmerking kwamen. // Bij de finale uitwerking / evenwel, kwam nog / een ander punt naar voren. Krijt, verf, gravel op karton op board

Teloorgang

2017

Als het waar is / dat teloorgang van sommige elementen / ons kan begiftigen met een goede aard / en geestdrift / laat dan de poorten des hemels zich openen...." schilderij op karton op board met houten frame intrinsek deel.

l'arbre qui chante

2017

"Als je een boodschap / met tederheid wilt sturen / kies dan een boom die zingt" Deel van veiling tbv Art of Medicine Foundation, Florida US, October 2017

Riggels

2017

Bij het klimmen / zorgen riggels voor steun / bij het volgen / van hun verloop. // Een lange tijd / om te komen tot begrip / rimpelt het tijdpad / van m'n zinnen. (doek, hout, hars, verf, zand, gravel)

Keuze

2017

"Staande op een tweesprong / kan terug keren / het meest wenselijk voorkomen." (alkyd, as, zand, op board)

Tout abus sera puni

2017

tout abus sera puni: al het misbruik wordt bestraft. (was het maar zo simpel) Houtskool, verf, olie, oost-indische inkt en as op karton op board met hout, afmeting incl. vast houten frame.

Les Sacs de Frappe

2017

gemengde techniek, olie, acryl, as, zand, karton op karton op hout

Ramen (donker blauw)

2017

Mijn excuses / ik wilde U niet / sturen naar een specifieke perceptie. // alhoewel ik moet toegeven / dat dit beeld / niet anders kan / dan U in een bepaalde richting te sturen. (mixed media, 11.8x8 cm, studie voor schilderij van 5.8x4 m)

The Face of the Stream

2017

"The face of the stream / changed with the seasons . . . now it wore a gentle face" (Morris West - The devil's advocate)
acryl, olie en as op oud papier van historisch album

Vergezicht

2017

De drager van mijn boodschap / is oud / en dat verschuift / het gezicht in de tijd.

Verschil in optiek

2017

Of je nu naar links kijkt of rechts / met geknepen ogen of blanco / de indruk komt /
vanuit een verschillende hoek. // De artiest komt met zijn visie / die op enkele momenten overeenstemt / met die van de / toeschouwer. Gemengde techniek op doek op houtel paneel, olie, pigment, as, sand, acryl, metaal.

Onbepaald

2016

"De weg is strijdig / met mijn gevoel voor richting. // Eén van de twee / is onbepaald." (acryl op papier, iets inspiratie van WOLS)

At first impression

2016

"At first impression / this appears like / the work of an unbalanced person. // At second view / you start doubting / about the sanity of the viewer."   (acryl op doek met rafelrand, op houten paneel)

In transitie

2016

"M'n beschrijving van dit schilderij / als zijnde in transitie / is inaccuraat en niet op tijd." (mixed media, houten paneel, verf, zand, lijm, geheel 24.5x29.5x2cm, onlosmakelijk verbonden met kader)

Que (dawn will come yet)

2016

"Het was voltooid, en toch ontbrak er nog iets. Nu dan, is het terug naar een onvoltooide staat, of wat (Que)?" (mixed media, board, hout, papier, verf)

De Tocht

2016

"De beslissing was genomen / de rechter kant op te gaan. // Pas daarna / werd het doel vastgesteld." (Mixed media, afmeting inclusief gefixeerd frame)

Abstractie in de spiegel

2016

Als je in de spiegel kijkt / is het doel / elementen te herkennen. (schilderij deels bij wijze van hout-druk, unieke print, afmeting in vaste lijst 13x18 cm) In particuliare collectie

zelfportret

2015

Drager Meurtant Zelfportret: Met een paar simpele / halen met de kwast / werd het schilderij begiftigd / met een figuratief karakter. // Daar de artiest zoveel / van zichzelf erin stopt / in deze kunststukken / moet het gelezen als een zelfportret. (NB: dit dient gekwalificeerd als figuratieve abstractie; paneel, acryl, as, zand, in particuliere collectie)

Aflossing

2015

Aflossing: de last / op iemand anders overdragen / of afzien van denken. Paneel in drie dimensies, met drie abstracties: hout, lijm, acrylverf, zand, as. (particuliare collectie)

Artistamindset

2015

Artisamindset: m'n geest aangestuurd / door vroegere ervaring / beweegt de kwast ertoe / het innerlijk beeld vorm te geven / van deze abstracte figuur. Schilderij van 20x10 cm, gevat in 2e paneel en erom vaste lijst, meet in het geheel 27x17cm (voor complete afbeelding, zie flickr) (in particuliere collectie)  

Gerafeld gordijn

2015

Hout, zand, as en verf. // De kwast beweegt / op en neer / links en rechts / over het gerafeld gordijn. (Afmeting samen met verlijmde, blank houten lijst)

Opstand (abstract)

2015

De strijd betrof / verf tegen penseel / en as / omlijst. Assemblage: trespa, hout, verf , zand, as. (in particulaire collectie)

Geen Stijl

2014

Geen stijl: Puur vierkant of rechthoek, / dat is niet voor mij. // Circkel, dat is andere koek, / hoewel ovaal beter is. (Assemblage, hardboard, hout, spiegel scherf, acryl-verf.)  

Dilemma

2014

Dilemma: Had drie stukken / van een houten raamkozijn / dat was weg gegooid / met het gips er nog aan vast. // Ik wilde deze optillen / voor een beschilderd houten paneel. // Maar nu / tolereren de delen elkaar niet. // Denk dat ik de boel niet moet forceren / door de delen toch aaneen te voegen. // Maar als ik het paneel zo laat / zou dat zo ongeveer / m'n eerste schilderij zijn...